
El Pardoko Esperientzia Hidrodinamikoen Zentroa 1928an sortu zuen Espainiako Itsas Armadak, eta hidrodinamikaren arloan ikertzen eta esperimentatzen dihardu, batez ere ontzigintzan. Haien funtzioak ontzien ustiapen-baldintzak optimizatzean oinarritzen dira, segurtasuna areagotzeko, erregai-kontsumoa optimizatuz eta nabigagarritasun-baldintzak hobetuz.
Ur lasaien kanal bat, kabitazio-tunel bat eta itsasontzien dinamikako laborategi bat ditu.
Ezaugarri nagusiak
Ur lasaien kanalak 320 metroko luzera, 12,5 metroko zabalera eta 6,5 metroko sakonera ditu. 10 m/s-ra arteko abiadurak ahalbidetzen ditu, gehienez 1 m/s2-ko azelerazioarekin, eta saiakuntzaren abiadura-profila automatikoki ezartzeko aukera ematen duen software bat du. Erresistentzia, propultsio, ur ireki, lorratzen neurketa eta korronte-lerroak bistaratzeko saiakuntzak egiteko diseinatuta dago. Kabitazio-tunelak helizeen diseinua optimizatzea ahalbidetzen du, kabitazioaren sorrera, higadura-arriskua, presio-gorabeherak eta kabitazioari atxikitako zaraten sorrera egiaztatuz eta aztertuz. Itsasontziaren Dinamikako Laborategiak olatuak sortzeko teknologia modernoa eta itsasontzien mugimenduak, off-shore plataformak eta olatu eta haizean flotatzen duten tresnak probatzeko tresneria ditu. Laborategi horrek 150 m-ko luzera, 30 m-ko zabalera eta 5 m-ko sakonerako kanala du, eta mutur batean 10 m-ko aldea duen karratua du, 5 m-ko sakonera gehigarriarekin (10 m-ko sakonera guztira) eta olatu-sorgailu bat.