Azpiegitura Zientifiko eta Tekniko Berezien (ICTS)

Azpiegitura Zientifiko eta Tekniko Bereziak (ICTS) instalazio paregabeak eta apartekoak dira beren klasean. Horietan abangoardiako eta kalitate goreneko ikerketak garatzen dira, eta ezagutza transmititu, trukatu eta zaintzeko, teknologia transferitzeko eta berrikuntza sustatzeko zentro gisa jarduten dute.

ICTSek funtsezko hiru ezaugarri dituzte: titulartasun publikoko azpiegiturak dira, bereziak dira eta lehiarako sarbiderako irekita daude. 

Zientzia sozioekonomikoak eta humanitateak

Las infraestructuras de este ámbito temático se centran en las áreas científicas de prehistoria, paleontología humana y arqueología. El desarrollo de infraestructuras científico-tecnológicas en estas disciplinas se considera clave para acortar las distancias existentes entre el mundo de las humanidades y potenciar su interacción en beneficio mutuo. ​​​​​​​

Osasun Zientziak eta bioteknologia

Arlo tematiko horrek nabarmen egin du gora egungo ICTSen mapan. Banatutako ICTS kontzeptupean, azpiegituren sareak ezarri dira irudiaren, nanoteknologiaren eta zientzia omikoen arloan. Gainera, segurtasun biologiko handiko laborategiak ere indartuta geratzen dira, eta zerbitzuak eskaintzen dituzten mota horretako azpiegiturak handitu egiten dira. 

Itsasoaren, bizitzaren eta lurraren zientziak

Ezagutzaren arlo honetan sartutako ICTSak beharrezko azpiegiturak dira zientzialariek ikerketarako ezaugarri paregabeak dituzten ingurune naturaletarako sarbidea izan dezaten. Horiek guztiak, batez ere, natura-ingurunearen kudeaketa iraunkorra sustatzera bideratuta daude. 

Energia

Energia-iturri iraunkorrak eta ekonomikoki lehiakorrak izatea funtsezko faktorea da edozein herrialdek aurrera egiteko eta garatzeko, eta, beraz, funtsezkoa da arlo horretan aurrerapen zientifikoa eta teknologikoa erraztuko duten azpiegiturak izatea. Horrela, egungo ICTSen mapan, eguzki-energiaren eta fusio-energiaren arloan bere instalazioak ikertu eta eskaintzen dituzten azpiegiturak sartzen dira.

Ingeniaritza

Ingeniaritzaren arlo tematikoa ingeniaritza hidraulikoak eta itsasokoak ordezkatzen dute ICTSen mapan. Itsas-inguruneko jarduera zientifikoa eta teknologikoa interes handikoa da Espainiarentzat. Horrelako azpiegiturak edukitzeak aukera eman du arlo horretan punta-puntako ikerketa egiteko, lehen atzerrian egiten zena, eta, horrela, gure I+G+B sistemaren lehiakortasuna indartu egiten da.

Materialak

Materialen zientziaren azken helburua substantzia berriak ikertzea, sintetizatzea eta garatzea da, nahi diren propietateen arabera, edozein eremutan (ingeniaritza, konputazioa, bioteknologia, etab.) helburu eta aplikazio jakin batzuetarako. Horretarako, instrumentazioa behar da, materiaren oinarrizko egiturara gero eta gehiago hurbiltzeko. Helburu horrekin, ICTSen mapan, mikroskopia elektronikoan, argi sinkrotroian, mikro/nano fabrikazioan, laser ultra-labur-ultra-sendoetan eta partikulen azeleragailu konplexuetan azken belaunaldiko instalazioak eskaintzen dituzten azpiegiturak sartzen dira.

Informazioaren eta komunikazioen teknologiak

Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak ezinbestekoak dira Zientziak jakintza-arlo guztietan aurrera egin dezan. Estatu osoan zehar banatua, RedIRIS eta Espainiako Superkonputazio Sarea (RES) dira arlo honen adierazle nagusiak, komunitate zientifikoari konputazio-gaitasun handia eta komunikazio hobeak eta seguruagoak eskainiz. 

Astronomia eta astrofisika

Astronomia diziplina berezia da Espainiako zientzian, eta garapen esponentziala izan du azken hamarkadetan, nazioartean posizio nabarmena lortuz. Astronomiako Azpiegitura Sareak (RIA) ICTS gisa aitortutako behaketa-azpiegitura nazionalak koordinatzen ditu bi eremu nagusirekin: irrati-astronomia eta astronomia optikoa eta infragorria. Gainera, astrofisikaren arloan, Canfranceko Lurpeko Laborategiak diziplina horretan duen posizio estrategikoa finkatu du. 

Hautatu zein errore-mota adierazi nahi duzun

  • Esteketako batek inolako orritara ez daramala detektatu baduzu...

  • URL errore bat aurkitu baduzu esteka batean...

  • Edukian errore bat detektatu baduzu...

  • Edukia ez dela erakusten detektatu baduzu...

  • Informazioa erabilgarria izan ez bazaizu...