Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA)

L'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) té com a objectiu la promoció i l'assegurament de la qualitat en l'ensenyament superior, i molt particularment de les universitats espanyoles, tant en el context nacional com en l'internacional mitjançant l'avaluació, certificació i acreditació d'ensenyaments, professorat i institucions i centres universitaris.

En el seu àmbit de competències correspon a ANECA avaluar:

  • Els ensenyaments conduents a l'obtenció de títols universitaris de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional.
  • Els mèrits d'els qui aspiren als cossos docents i a professorat contractat de les universitats.
  • Les activitats docents, investigadores, de transferència de coneixement i de gestió del personal docent i investigador de les Universitats i del personal investigador funcionari de carrera dels Organismes Públics de Recerca.
  • Les institucions i centres universitaris i de recerca.
  • Els títols universitaris estrangers a través de procediments d'homologació o equivalències.
  • La correspondència als nivells del marc espanyol de qualificacions per a l'educació superior (BRESSOLES) dels títols universitaris nacionals anteriors al RD 1393/2007.

A part dels procediments d'avaluació d'ensenyaments i professorat derivats de la normativa vigent, ANECA actua com a òrgan d'avaluació de les convocatòries periòdiques en concurrència competitiva de la Secretaria General d'Universitats, així com d'aquells processos en els quals es requereix una avaluació de mèrits realitzada per parells acadèmics.

icono-contacto

Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación (ANECA)

C/ Orense 11 7ª planta. 28020 Madrid

ANECA

RESPONSABLE DEL TRATAMIENTO Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades. División de Atención al Ciudadano, Transparencia y Publicaciones. P.º de la Castellana, 162, 28046 Madrid
DELEGADO DE PROTECCIÓN DE DATOS dpd@ciencia.gob.es
FINALIDAD DEL TRATAMIENTO Registrar, gestionar y tramitar las consultas, quejas y sugerencias formuladas al Ministerio por la ciudadanía.
BASE JURÍDICA Artículo 6.1.c) del RGPD: el tratamiento es necesario para el cumplimiento de una obligación legal aplicable al responsable del tratamiento.
DERECHOS RECONOCIDOS Puede ejercitar sus derechos de acceso, rectificación, supresión y portabilidad de sus datos, y de limitación u oposición a su tratamiento, a través del Procedimiento de ejercicio derechos datos personales disponible en la sede electrónica del Ministerio. Si considera que no se han tratado sus datos personales de acuerdo con la normativa, puede dirigirse al Delegado de Protección de Datos o bien presentar una reclamación ante la Agencia Española de Protección de Datos (www.aepd.es).
INFORMACIÓN ADICIONAL Puede consultar información adicional en la Política de privacidad y protección de datos de la página web del Ministerio.