Pla Estatal de Recerca Científica i Tècnica i d'Innovació (PEICTI)

L'Estratègia Espanyola de Ciència, Tecnologia i Innovació (EECTI) es desenvolupa en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat a través del Pla Estatal de Recerca Científica i Tècnica i d'Innovació (PEICTI), de caràcter plurianual, en el qual s'estableixen les seves prioritats cientificotècniques i socials.

El Pla Estatal 2024-2027 defineix 19 objectius específics amb una visió matricial en la qual 12 objectius s'aborden a través dels programes verticals i 7 s'aborden a través dels programes transversals i les condicions marco, que operen de forma transversal al llarg de tot el PEICTI.

Programes d'Actuació Anual (PAA)

El Programa d'Actuació Anual (PAA) és l'eina de planificació operativa que recull tots els recursos pressupostaris i el calendari previst per al finançament de la R+D+I a Espanya.

Cada any s'elabora un programa d'actuació en el qual s'integren totes les ajudes previstes pels diferents agents de R+D+I en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, per aconseguir els objectius definits en el Pla Estatal de Recerca Científica i Tècnica i d'Innovació (PEICTI) vigent. Aquests programes específics es desenvolupen pels agents de finançament adscrits al Ministeri de Ciència i Innovació i les unitats dels ministeris sectorials implicats.

Planes per al foment de la ciència i la innovació

El Ministeri de Ciència i Innovació en la seva contínua labor de foment i impuls de la ciència i la innovació desenvolupa plans específics de millora. Alguns d'aquests plans són, el Pla de Xoc per a la Ciència i la Innovació, que el seu objectiu és el de contribuir al fet que la ciència i la innovació liderin les solucions a la crisi de la COVID 19; i el Pla d'atracció i retenció de talent científic i innovador a Espanya, el propòsit primordial del qual és retenir, recuperar i atreure el talent científic i innovador a Espanya.

Horitzó Europa

El Pla d'Incentivament elaborat en el marc de la participació espanyola al programa Horitzó Europa, Programa Marco de Recerca i Innovació de la Unió Europea, té per objectiu promoure la participació espanyola i el lideratge als programes de R+D+I europeus optimitzant l'ús dels recursos disponibles, d'acord amb les prioritats, fortaleses i interessos del nostre país.

Pla Estratègic de Subvencions (PES)

De conformitat amb el que es disposa en l'article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Pla Estratègic de Subvencions és el pla en el qual els òrgans de les Administracions públiques o qualssevol ens que proposin l'establiment de subvencions concreten els objectius i efectes que es pretenen amb la seva aplicació, el termini necessari per a la seva consecució, els costos previsibles i les seves fonts de finançament, supeditant-se en tot cas al compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària.

RESPONSABLE DEL TRATAMIENTO Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades. División de Atención al Ciudadano, Transparencia y Publicaciones. P.º de la Castellana, 162, 28046 Madrid
DELEGADO DE PROTECCIÓN DE DATOS dpd@ciencia.gob.es
FINALIDAD DEL TRATAMIENTO Registrar, gestionar y tramitar las consultas, quejas y sugerencias formuladas al Ministerio por la ciudadanía.
BASE JURÍDICA Artículo 6.1.c) del RGPD: el tratamiento es necesario para el cumplimiento de una obligación legal aplicable al responsable del tratamiento.
DERECHOS RECONOCIDOS Puede ejercitar sus derechos de acceso, rectificación, supresión y portabilidad de sus datos, y de limitación u oposición a su tratamiento, a través del Procedimiento de ejercicio derechos datos personales disponible en la sede electrónica del Ministerio. Si considera que no se han tratado sus datos personales de acuerdo con la normativa, puede dirigirse al Delegado de Protección de Datos o bien presentar una reclamación ante la Agencia Española de Protección de Datos (www.aepd.es).
INFORMACIÓN ADICIONAL Puede consultar información adicional en la Política de privacidad y protección de datos de la página web del Ministerio.