Secretaria General Tècnica
La Secretaria General Tècnica, dependent de la Sotssecretaria, centra les seves activitats en les següents:
- L'elaboració i proposta del pla normatiu del departament i la coordinació i impuls de la seva execució.
- L'estudi, informe i, si escau, elaboració dels projectes normatius que correspongui dictar o proposar al departament, així com la seva tramitació administrativa, amb l'excepció dels tràmits de consulta pública, audiència als interessats i informació pública prevists en l'article 26 de la Llei 50/1997, de 27 de novembre, del Govern, que correspondran als centres directius competents.
- L'elaboració dels informes sobre projectes normatius d'altres departaments.
- La preparació, informe i assistència a les persones titulars del Ministeri, de la Secretaria d'Estat de Ciència, Innovació i Universitats i de la Sotssecretaria de Ciència, Innovació i Universitats en relació amb els assumptes que hagin de sotmetre's al Consell de ministres, a les Comissions Delegades del Govern i a la Comissió General de Secretaris d'Estat i Sotssecretaris.
- Les actuacions relacionades amb la publicació de disposicions i actes administratius del departament i dels organismes i entitats adscrites al mateix en el «Butlletí Oficial de l'Estat».
- Les actuacions derivades de la participació del departament en la Comissió de Seguiment de Disposicions i Actes de les Comunitats Autònomes i la coordinació de les accions dels diferents òrgans directius del departament relatives al traspàs de funcions i serveis a les comunitats autònomes.
- La tramitació i proposta de resolució dels recursos administratius interposats contra actes del departament i, a falta d'atribució expressa a un altre òrgan, dels seus organismes autònoms.
- La tramitació i proposta de resolució de les reclamacions de responsabilitat patrimonial contra el departament i, a falta d'atribució expressa a un altre òrgan, les formulades contra els organismes públics adscrits al Ministeri sempre que la seva resolució correspongui al titular del departament.
- La tramitació i proposta de resolució dels procediments de revisió d'ofici i de declaració de lesivitat, quan es refereixin a actes del departament.
- La tramitació i proposta de resolució dels procediments d'exercici del dret de petició.
- Les relacions amb els jutjats i tribunals de justícia, a l'efecte de remissió dels expedients i documentació que sol·licitin, la recepció de les seves notificacions i la preparació de l'execució de les seves sentències, sense perjudici del previst en la normativa vigent en matèria de representació i defensa en judici de l'Estat i altres institucions públiques.
- El seguiment de les qüestions prejudiciales i dels procediments contenciosos amb la Unió Europea que afectin a l'àmbit de les competències del departament, així com la representació d'est en les comissions i òrgans de caràcter interministerial en relació amb el Tribunal de Justícia de la Unió Europea, quan no es trobi expressament assignada a altres òrgans directius.
- La gestió de l'atenció al ciutadà prestada a través del Centre d'Informació al Ciutadà i dels serveis telemàtics desenvolupats a tal fi.
- La coordinació funcional i de la publicació dels continguts digitals al portal web.
- L'organització i gestió de les oficines d'assistència en matèria de registre del departament.
- La gestió de les queixes i suggeriments pels serveis prestats pel departament, a través de la Unitat de Queixes i Suggeriments.
- La proposta del programa editorial del departament, la realització i edició de compilacions, publicacions i altres materials del departament i, si escau, la seva distribució i venda.
- L'organització i adreça de les biblioteques i dels centres de documentació del departament.
- L'exercici de la funció d'Unitat d'Informació de Transparència del departament.
- La coordinació de les iniciatives departamentals en matèria de Govern obert.
- La coordinació i la supervisió de la política de protecció de dades en compliment de la normativa aplicable en aquesta matèria, en l'àmbit de les competències del departament.
Depenen de la Secretaria General Tècnica:
- Sotssecretaria General Tècnica.
- Sotsdirecció General de Recursos i Relacions amb els Tribunals.
- Divisió d'Atenció al Ciutadà i Publicacions.
- Divisió de Transparència i Protecció de Dades
Secretari General Tècnic: Ignacio Hermoso Contreras
Formulari enviat amb èxit. Gràcies pel comentari.
Habiendo sido informado/a del tratamiento del que van a ser objeto mis datos personales, doy libremente mi consentimiento a dicho tratamiento.
RESPONSABLE DEL TRATAMIENTO | Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades. División de Atención al Ciudadano y Publicaciones. P.º de la Castellana, 162, 28046 Madrid |
DELEGADO DE PROTECCIÓN DE DATOS | dpd@ciencia.gob.es |
FINALIDAD DEL TRATAMIENTO | Gestionar la comunicación e información con la ciudadanía. |
BASE JURÍDICA | Artículo 6.1.a) del RGPD: El interesado dio su consentimiento para el tratamiento de sus datos personales para uno o varios fines específicos. |
DERECHOS RECONOCIDOS | Puede ejercitar sus derechos de acceso, rectificación, supresión y portabilidad de sus datos, y de limitación u oposición a su tratamiento, a través del Procedimiento de ejercicio derechos datos personales (CIENCIA - Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades ) disponible en la sede electrónica del Ministerio. Si considera que no se han tratado sus datos personales de acuerdo con la normativa, puede dirigirse al Delegado de Protección de Datos o bien presentar una reclamación ante la Agencia Española de Protección de Datos (Agencia Española de Protección de Datos | AEPD ). |
INFORMACIÓN ADICIONAL | Puede consultar información adicional en la Política de privacidad y protección de datos de la página web del Ministerio. |