La Compra Pública d'Innovació (CPI) és una actuació administrativa orientada a fomentar el desenvolupament de solucions innovadores des del costat de la demanda, a través de l'instrument de la contractació pública.
OBJECTIUS GENERALS
- Millorar els serveis públics mitjançant la incorporació de béns o serveis innovadors.
- Fomentar la innovació empresarial i, per tant, el creixement econòmic.
- Impulsar la internacionalització de la innovació emprant el mercat públic local com a client de llançament o referència.
POTENCIALS USUARIS
La CPI és un instrument que pot ser utilitzat per qualsevol entitat o organisme del Sector Públic que tingui la condició de poder adjudicador i presti un servei públic en l'àmbit del qual detecti una necessitat o deficiència que no pugui ser atesa mitjançant l'adquisició dels béns o serveis oferts pel mercat.
TIPUS DE CPI
- Compra Pública de Tecnologia Innovadora (CPTI): El seu objecte és un producte o servei que no existeix en aquest moment, però el desenvolupament del qual es troba ja en una fase molt pròxima al mercat.
- Compra Pública Pre‐comercial (CPP): El seu objecte és un servei de R+D que conclouria amb l'acostament al mercat d'una o diverses solucions innovadores aptes per satisfer les necessitats identificades pel poder adjudicat.