El Reglament (UE) nº 1303/2013 exigix el compliment de determinats aspectes en matèria de comunicació i publicitat.
En el període actual seguix sent necessari elaborar una estratègia de comunicació i fer un seguiment i avaluació de les mesures que la sustenten, així com donar publicitat d'estes actuacions, ressaltant les Bones Practiques en matèria de comunicació i presentant les millors actuacions cofinançades amb fons europeus.
L'Estratègia de Comunicació emmarca els objectius definits en este àmbit, les mesures d'informació i publicitat per a dur-los a terme, i disposa les mesures i obligacions dirigides a cadascun dels col·lectius identificats: beneficiaris potencials i beneficiaris del cofinançament comunitari, agents difusores i públic en general.
L'Autoritat de Gestió del FEDER ha elaborat una Estratègia de Comunicació per al POPE. La Secretaria General d'Innovació, com a Organisme Intermedi, és responsable de l'aplicació d'eixa Estratègia de Comunicació, així com del compliment de la normativa comunitària en matèria d'informació i comunicació, en l'àmbit de les seues competències.
Cadascun dels Organismes amb Senda Financera disposa d'informació per als seus beneficiaris relacionada amb la comunicació del cofinançament FEDER, així com dels indicadors de comunicació.