O Ceo Único Europeo (Single European Sky, SES) é unha iniciativa regulamentaria da Unión Europea en 2004 que ten o obxectivo fundamental de reestruturar o sistema de xestión da navegación aérea do continente, promovendo a súa evolución cara a un sistema de transporte aéreo máis eficaz.
Os contratos levados a cabo baixo a ACT 04, permitirán unha transformación dixital dos sistemas empregados para a xestión do tránsito aéreo, para axudar á redución das emisións de gases de efecto invernadoiro, tanto no referente á descarbonización, como a emisión doutros contaminantes atmosféricos, que permitirá unha transición ecolóxica no sector aéreo incluíndo a entrada de novos usuarios como os UAV, así como a cohesión social e económica que o transporte aéreo xera, todo iso en liña coas actuacións impulsadas desde Europa no marco do Ceo Único Europeo.
ENAIRE, xestor de navegación aérea en España, contribúe neste PERTE co Proxecto “Actuacións para o Desenvolvemento do Ceo Único Europeo”, que ten como obxectivos a modernización dos sistemas de control de tráfico aéreo e dos sistemas de vixilancia, a transformación dixital e sistemas de Información e coa evolución dos sistemas de comunicacións.
Os investimentos deste proxecto encádranse en tres ámbitos:
- Sustentabilidade: estas actuacións enmárcanse no marco do desenvolvemento de Ou-space, que permitirá xestionar operacións simultáneas dun gran número de drones (vehículos eléctricos autónomos que contribúen á descarbonización e de redución de emisións de contaminantes atmosféricos como o NOx, os COV, etc. das operacións aéreas) nunha mesma porción de espazo aéreo, así como a operación dos Aerotaxis (Urban Air Mobility) para un novo concepto de transporte de persoas. Os drones empregan maioritariamente enerxías limpas e este sistema optimizará as traxectorias de voo sobre a base de criterios ambiental. Mediante o uso de drones nunha primeira fase para paquetería, permitirá substituír un importante volume de tráfico rodado de furgonetas de repartición, e nunha fase posterior servirá tamén para transporte de persoas a través dos aerotaxis, tamén con motores eléctricos e/ou pilas de hidróxeno. Adicionalmente, contribuirase á redución de ruído cando as aeronaves automatizadas voen por encima das cidades a gran altura.
- Dixitalización: búscase dixitalizar distintos ámbitos de actuación, tales como a documentación aeronáutica (datos e cartografía), a posta a disposición dos usuarios para a realización de voos mediante novas tecnoloxías, a ampliación da cobertura Terra/Aire e dixitalización da voz nas comunicacións piloto-controlador, a modernización tecnolóxica da rede de radares primarios, entre outros.
- Seguridade: as actuacións diríxense a actualizar a infraestrutura do sistema de control do tránsito aéreo e modernizar do sistema de control de tráfico Aéreo para a súa adecuación a criterios reglamentados, incorporando melloras en capacidade, seguridade operacional, ciberseguridade e conceptos innovadores de dixitalización.
Execución e resultados
En setembro de 2023 finalizáronse 8 proxectos, cun orzamento total de 75,4 M €.