Compra Pública de Innovación

A innovación constitúe un dos factores indispensables para o crecemento económico do país, por iso é polo que ocupe un lugar destacable nas políticas europeas e nacionais. Ademais, configúrase como unha das claves para a creación de emprego, o crecemento a medio prazo, a produtividade e, en definitiva, a mellora da competitividade.

O Ministerio de Ciencia e Innovación realiza actuacións que fomentan a innovación tanto nas empresas como nas entidades públicas. En concreto, a Compra Pública de Innovación (CPI) ten como obxectivo potenciar a innovación no sector público e sector privado por medio da compra pública, de forma que se incorporen solucións innovadoras nas Administracións Públicas e incentívese a innovación nas empresas.

Fiscalidade e bonificacións por actividades de I+D+i. Selo de PEME Innovadora

A Administración Pública conta con varios instrumentos para o impulso da innovación empresarial, tales como os incentivos fiscais pola realización de actividades de investigación e desenvolvemento e/ou innovación tecnolóxica e as bonificacións sobre a cota á Seguridade Social por persoal investigador.

Como principais instrumentos fiscais, destacan os Informes Motivados Vinculantes e o selo PEME Innovadora. Os Informes Motivados Vinculantes achegan seguridade xurídica na aplicación de deducións e bonificacións por Investigación, Desenvolvemento e/ou Innovación Tecnolóxica (I+D+i). Doutra banda, a creación do selo de PEME Innovadora e do seu rexistro busca pór estas empresas en valor, favorecer a súa identificación e formular políticas específicas.

Estes instrumentos son de carácter horizontal e de aplicación libre e xeral. Ademais, están orientados a incentivar a iniciativa do sector privado sen condicionar o ámbito innovador ao que se orienta a empresa.

Transferencia do coñecemento

A transferencia do coñecemento constitúe un dos eixos de actuación prioritarios na Estratexia Española de Ciencia, Tecnoloxía e Innovación. O principal obxectivo é colocar a España entre os países con maior nivel de innovación, facendo que a transferencia de coñecemento teña impacto en termos de xeración de progreso.

Para iso, é necesario favorecer a transferencia de coñecemento e desenvolver vínculos bidireccionales entre ciencia e empresas (en especial as pemes) a través da comprensión mutua de necesidades e obxectivos. Ademais, é de suma importancia asegurar a cooperación público-privada nas distintas etapas da cadea de valor: desde as fases iniciais do desenvolvemento das tecnoloxías nas que se favorecerá a aplicación do coñecemento, ata a chegada ao mercado de produtos de interese para a sociedade. O I+D+i nacional debe priorizar e dar resposta aos desafíos dos sectores estratéxicos.

Deseño como motor da innovación

O investimento en innovación e en deseño é unha aposta de presente e de futuro. A innovación fai posible alcanzar a excelencia empresarial e o liderado nos mercados. A aposta das empresas pola innovación é unha das nosas mellores ferramentas para favorecer a competitividade, o progreso social e o crecemento económico a longo prazo. O deseño, pola súa banda, é fonte de riqueza e benestar. Pero, ademais, o deseño é motor da innovación, estando sempre presente no proceso produtivo. O deseño constitúe a base e a forza impulsora da innovación.

Ambos, innovación e deseño, compleméntanse e interaccionan entre si. A innovación é elemento determinante para o avance e a evolución do deseño, abríndolle novos campos de desenvolvemento, á vez que o deseño é ferramenta que constitúe a base e a forza impulsora da innovación.

Ecosistemas de innovación

As políticas públicas dirixidas a promover os ecosistemas rexionais de innovación evolucionaron durante os últimos anos cara a un novo enfoque máis participativo e colaborativo. Esta viraxe nas políticas de ciencia e innovación apunta a un novo modelo de gobernación multinivel ao redor de retos compartidos, cunha visión orientada ao territorio que promove o uso eficiente das capacidades de todas as rexións, fomenta a cooperación interregional e afronta as persistentes brechas territoriais de innovación.

Cidades pola Innovación- Rede INNPULSO

Esta distinción recoñece ás cidades líderes que apoiaron investimentos en infraestruturas que favorezan a sustentabilidade económica e melloren o noso patrón de crecemento baseado no coñecemento e a innovación. As entidades locais desempeñan un papel fundamental para lograr a cohesión dos axentes de innovación grazas á súa proximidade aos cidadáns, ás empresas e ás institucións e organismos públicos.

Xunto á distinción púxose en marcha a Rede de Cidades da Ciencia e a Innovación (INNPULSO).

Plan Estratéxico de Tecnoloxía Enerxética (SET PLAN)

O “European Strategic Energy Technology Plan” (SET Plan, nas súas siglas en inglés) é un instrumento crave para impulsar a transición cara a un sistema enerxético climáticamente neutro, mediante o desenvolvemento de tecnoloxías innovadoras, baixas en carbono e competitivas en custos. O SET Plan estableceuse en 2007 e, desde a creación da Unión da Enerxía en 2015, converteuse nun dos principais instrumentos do seu quinto alicerce dedicado a investigación, innovación e competitividade. España é membro do Steering Group e do Bureau, órganos de gobernación do SET Plan.

Mission Innovation

Mission Innovation é unha iniciativa global formada por 23 países máis a UE, para conseguir que a innovación enerxética acelere a descarbonización de todos os sectores da economía.

Mission Innovation anunciouse na COP21 o 30 de novembro de 2015, cando os líderes mundiais reuníronse en París para comprometerse con esforzos ambiciosos para combater o cambio climático.

En xuño de 2021 lanzouse Mission Innovation 2.0 para reforzar a cooperación entre os membros e relanzar unha nova década de acción e investimento en investigación, desenvolvemento e innovación que permita que a enerxía limpa sexa alcanzable, atractiva e accesible para todos. Desta forma acelérase o progreso cara aos obxectivos do Acordo de París e os camiños cara ás emisións cero de gases efecto invernadoiro.

Espazos de experimentación para a innovación

O cambio tecnolóxico ao que fai fronte nosa sociedade expón enormes desafíos para o sector público, non só como promotor da innovación senón como suxeito innovador en si mesmo, nun marco seguro e controlado.

Existen instrumentos que permiten impulsar e acelerar a innovación desde o público, xerando espazos de desenvolvemento para dar novas respostas ás necesidades existentes. Son coñecidos como sandboxes, living labs e testbeds, que habilitan ás institucións públicas e ás empresas unha contorna adecuada para a innovación e a experimentación.

RESPONSABLE DEL TRATAMIENTO Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades. División de Atención al Ciudadano, Transparencia y Publicaciones. P.º de la Castellana, 162, 28046 Madrid
DELEGADO DE PROTECCIÓN DE DATOS dpd@ciencia.gob.es
FINALIDAD DEL TRATAMIENTO Registrar, gestionar y tramitar las consultas, quejas y sugerencias formuladas al Ministerio por la ciudadanía.
BASE JURÍDICA Artículo 6.1.c) del RGPD: el tratamiento es necesario para el cumplimiento de una obligación legal aplicable al responsable del tratamiento.
DERECHOS RECONOCIDOS Puede ejercitar sus derechos de acceso, rectificación, supresión y portabilidad de sus datos, y de limitación u oposición a su tratamiento, a través del Procedimiento de ejercicio derechos datos personales disponible en la sede electrónica del Ministerio. Si considera que no se han tratado sus datos personales de acuerdo con la normativa, puede dirigirse al Delegado de Protección de Datos o bien presentar una reclamación ante la Agencia Española de Protección de Datos (www.aepd.es).
INFORMACIÓN ADICIONAL Puede consultar información adicional en la Política de privacidad y protección de datos de la página web del Ministerio.